Skoro już wiemy, jak poruszają się fale oraz omówiliśmy podstawowe zasady manipulacji fali przyszedł czas na to, aby się dowiedzieć po co nam te całe CSy i jak różnią się od siebie!
Słowem wstępu i opisu
Miniony dzielą się na 4 typy:
- Melee minions – walczące w zwraciu
- Caster minions – walczące dystansowo
- Siege/cannon minions – walczące dystansowo
- Super minions – walczące w zwarciu
(Ten akapit można pominąć, będzie później skrót! 🙂 )
Miniony spawnują co 30 sekund.
3 Melee minony pojawiają się z każdą falą zabicie ich zapewnia 21 szt złota i dają 60.45 EXP (solo)
3 Caster miniony również pojawiają się z każdą fala i gwarantują nam 14 gold i niecałe 30EXP (solo)
Siege miniony pojawiają się co trzecia fala do 15 minuty, pomiędzy 15 a 25 minutą co 2 fale a później są już w każdej. Co do golda dają od 60 do 90 w zależności od czasu oraz 90 EXP. Formuła brzmi 57 +3x upgrade co półtorej minuty aż do 90. Superminiony pojawiają się po zniszczeniu inhibitora, są super twarde, są warte tyle samo co Siege miniony, zarówno EXP jak i Golda.
Ale co po mi ta wiedza ?!
I po co to wszystko ?
Czemu ważne jest, aby to wiedzieć?
Po co jakieś liczenie i matematyka w grze komputerowej?
Przecież tu chodzi o kille i wygranie gry!
A właśnie, aby być lepszym w lidze, musimy wiedzieć jak zdobyć każdą możliwą przewagę nad przeciwnikiem. Czasem nie jesteśmy w stanie zabić przeciwnika, bo to ganki, bo to coś nie wyszło etc. Zabijanie minionów jest najbardziej stabilnym źródłem dochodu, a dzięki posiadanemu goldowi możemy wzmacniać postać, kupując itemy.
Abyście nie musieli liczyć zrobię to za Was!
Zwykła fala bez siege minionów jest warta 3×21 +3×14 = 105.
Fala minionów z siege minionem jest warta 105 + od 60 do 90 golda czyli od 165 do 195 golda.
Biorąc pod uwagę, że zawsze zdaży się czegoś nie trafić to średnio w silverze/goldzie 3 fale są warte jedno zabójstwo. Uśredniając, że fala warta jest ok 125 golda 😉 nieźle, prawda ?
Farmienie jest najbardziej stałym źródłem dochodu w grze. Skoro matematykę mamy już za sobą to teraz czas na jedną ważną technikę i wiedzę!
Farmienie pod turretem
Każdemu na pewno nie raz zdarzyło się farmić pod turretem. Czasem jesteś zapushowany i nie ma innej opcji. A czasami tak wyszło, bo za późno dobiegłeś/aś do lane’u i teraz trzeba się sprężyć, żeby zdobyć tego upragnionego golda!
Aby zabić melee miniona potrzeba 2 tower shotów i jednego autoataku.
Castery potrzebują 1 tower shota i 1 autoataku, jeśli jesteś AD i dwóch autoataków, jeśli jesteś AD. (wyjątek, pierwsze levele, gdzie nie masz jeszcze itemów i potrzeba dwóch auto ataków w obu przypadkach)
Jeśli chodzi o siege miniony, to zależy od postaci i etapu gry. Generalnie staramy się raczej lasthitować jakąś umiejętnością, aby być pewnym, że się uda.
Cele
Jak w każdej dziedzinie życia, aby dojść do wprawy trzeba ćwiczyć i stawiać sobie realne cele. Do 10minuty maksymalna ilość csów, którą możesz zdobyć to 107. Absolutnie nie ma sensu ustawiać sobie takiego celu, jeśli na razie oscylujesz w okolicach 50. Trzeba próbować stopniowo pilnować i próbować różnych rodzai wave managementu i próbować dobić do 80 cs/min. Jest to wykonalne. Ważne, aby lasthitować wszystkie cannony.
Treningi
Używajcie practice toola ! Jakąkolwiek postacią gracie, aby wyuczyć i wytrenować combo, warto zacząć na practice toolu. Tak samo jeśli chodzi o farminie. Dodajcie sobie bota albo dwa i próbujcie farmić kiedy jest przeciwnik. Wiem, jest absolutnie beznadziejny, ale nie o to chodzi. Można wziąć wtedy najgorsze runy dla danej postaci, aby utrudnić sobie trochę życie i próbować. Pilnując lepszych wyników cs/min zobaczycie sami, że będziecie szybciej osiągać power spike’i i wygrywać gry. Patrząc na pro playerów oni nie mają wielu zabójstw na koncie. Często gry kończą się z ogólnie 10-20 killami w sumie, ale w 20 minucie wiekszość z nich ma ok 200+ csów, więc chyba jest warto farmić i wiedzieć jak to robić!